COMMUNICATIE CORONACRISIS

Communicatie extern

Campagne de Kracht van Brabant

Extern communiceren we via de Brabantbrede publiekscampagne Kracht van Brabant. Hiermee laten we zien wat de provincie en haar partners doen om Brabant door de coronacrisis heen te helpen. Onder de noemer ‘De kracht van Brabant’ brengen we verschillende initiatieven onder de aandacht.

Brabantse Impact Monitor

De Brabantse Impact Monitor brengt maandelijks in beeld wat de maatschappelijke impact is van corona in Brabant. De monitor is een uitgave van de provincie Noord-Brabant, in samenwerking met maatschappelijke partners, PACT Brabant en de regionale ontwikkelmaatschappijen in Brabant.

Lichtprojecties voor de Brabantse helden

We startten medio maart met een lichtprojectie van een hart op het provinciehuis om alle Brabantse zorghelden een hart onder de riem te steken tijdens de coronacrisis.

We riepen op om nog meer helden aan te dragen via onze sociale media en daar werd massaal op gereageerd. Achtereenvolgens hebben we deze helden hiernaast letterlijk in het licht gezet.

• Zorghelden
  • Onderwijshelden
  • Transporthelden
  • Supermarkthelden
  • Ambulancehelden
  • Bezorghelden
  • Schoonmaakhelden
  • Kinderopvanghelden
  • OV-helden
  • Boerenhelden
  • Mantelzorghelden
  • Ouderenhelden
  • Winkelhelden
  • Brandweerhelden
  • Uitvaarthelden
  • Vrijwiulligershelden
  • Defensiehelden
  • Brabantse helden

Communicatie intern

Webcasts: de virtuele Bois le Duc meetings

Omdat elkaar fysiek ontmoeten en bijpraten niet mogelijk was, is vanaf 16 maart een alternatief gevonden in de vorm van webcasts waarin Marcel van Bijnen en diverse programmananagers de medewerkers vanuit een studio bijpraten over de gevolgens voor ons werk en privéleven. Anouschka Moerel presenteert en medewerkers kunnen live vragen stellen via Whatsapp. De meestgestelde vragen werden vervolgens op Brain gepubliceerd.